-
Ik heb een interessante vacature gezien, hoe kan ik solliciteren?
-
Alle openstaande vacatures kunt u terugvinden op onze website. Vanuit de vacaturepagina kunt u op de knop “Solliciteer” drukken. U komt vervolgens op de login pagina terecht. Hier kunt u inloggen of een persoonlijk profiel aanmaken, uw CV en pasfoto uploaden en motivatie toevoegen. Een volgende keer kunt u met behulp van uw e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord uw gegevens inzien, aanpassen, opnieuw solliciteren en uw motivatie toevoegen.
-
Ik heb nog vragen over de functie en/of werkgever.
-
Ik kan mijn CV niet uploaden via jullie site, wat moet ik doen?
-
Neem dan telefonisch contact met ons op via 0162 424995 of stuur ons een bericht via het
contactformulier of
info@freid.nl Wij nemen dan spoedig contact met u op.
-
Ik krijg mijn motivatie niet ingevoerd in het hiervoor beschikbare veld.
-
Neem dan telefonisch contact met ons op: 0162 424995 of stuur een bericht via het
contactformulier of
info@freid.nl Wij nemen dan spoedig contact met u op.
-
Is het de bedoeling dat ik bij elke sollicitatie een nieuwe motivatie toevoeg?
-
Onze eerste selectie vindt plaats op basis van uw CV en motivatie. Deze wordt, op het moment dat u verder komt in het sollicitatietraject, ook overlegd aan onze opdrachtgever. U kunt zich voorstellen dat deze aan de voorkant erg geïnteresseerd is in deze motivatie. Uiteraard is de keuze aan u hoe uitgebreid of uniek u de motivatie wilt maken.
-
Mijn CV staat al bij jullie in het bestand, moet ik een nieuw CV uploaden als ik opnieuw solliciteer?
-
Nee, dat hoeft niet. Alleen als het langer dan een half jaar geleden is dat u voor het laatst bij ons heeft gesolliciteerd, krijgt u de vraag om een nieuw CV te uploaden. Verder kunt u ook een nieuw CV uploaden als u wijzigingen in uw bestaande CV wilt aanbrengen. Dit overschrijft dan automatisch uw vorige CV.
-
Kan ik ook rechtstreeks naar de consultant reageren of moet dit altijd via de site?
-
Ik wil niet solliciteren, maar een open sollicitatiegesprek om mijzelf te introduceren. Kan dat?
-
Wij zullen ons uiterste best doen om zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van onze kandidaten. Ook het voeren van open gesprekken behoort hiertoe. In verband met onze vaak volle agenda’s als gevolg van kandidaat gesprekken op basis van concrete vacatures, is dit echter niet altijd mogelijk. Wij vragen uw begrip hiervoor.
-
Ik heb niet meer de beschikking over mijn wachtwoord om in te loggen, wat nu?
-
Komt mijn sollicitatie rechtstreeks bij de consultant terecht en hoe gaat het vanaf hier verder?
-
Uw reactie wordt door onze medewerkers binnengehaald vanaf de website en vervolgens beoordeeld door de consultant die de betreffende vacature in behandeling heeft. Op het moment dat er voldoende aanknopingspunten zijn, krijgt u, per mail of telefonisch, een uitnodiging voor een persoonlijke kennismaking. Afwijzingen worden over het algemeen per mail verstuurd, waarna u natuurlijk altijd contact kunt opnemen om een toelichting te krijgen.
-
Hoe lang duurt het voordat ik een reactie krijg op mijn sollicitatie?
-
Ik wil op meerdere vacatures reageren, kan dat en hoe?
-
Het is zeker mogelijk te reageren op meerdere vacatures tegelijk. De ervaring leert echter, dat de kans van slagen bij reacties op vacatures, die het meest nauw aansluiten bij uw kennis, ervaring en achtergronden, het groots zijn. Vandaar dat wij u adviseren uw match met de harde criteria van een vacature goed te toetsen, alvorens te reageren.
-
Er staat nu geen vacature op jullie site die mij aanspreekt, hoe kan ik op de hoogte blijven van nieuwe vacatures?
-
Het gemakkelijkste is om u aan te melden bij onze
LinkedIn groep. Dan ontvangt u, direct de meest actuele vacatures via mail.
-
Kan ik de status van mijn huidige of eerder gedane sollicitaties bekijken?
-
Ik ben uitgenodigd voor een eerste kennismaking met het bedrijf, hoe gaat dit in zijn werk?
-
Ik heb het assessment in het verleden al eens gemaakt, waarom moet ik het nu opnieuw maken?
-
Ik zit erg krap in mijn tijd, kan ik ook buiten kantooruren op gesprek komen of via Skype?
-
U kunt zich voorstellen dat, indien we zoveel mogelijk kandidaten in de gelegenheid willen stellen om op gesprek te komen, dit het meest efficiënt is om dit op ons kantoor te doen. Aan de andere kant zijn we ook flexibel daar waar het kan, zowel in tijd als plaats. Uiteraard kan een skype afspraak dan een goede optie zijn.
-
Hoe lang duurt een gemiddeld werving en selectie traject?
-
Wij doen ons werk zorgvuldig en grondig, u dient rekening te houden met een duur van 5 tot 6 weken voor een operationele functie. Voor management- en/of directiefuncties dient u rekening te houden met 6 tot 8 weken. Onze ervaring leert dat kandidaten deze periode als prettig ervaren om voor zichzelf een goede beslissing te nemen. Solliciteren is ons inziens ook een proces waar iemand zorgvuldig zijn of haar eigen afwegingen moet kunnen maken.
-
Ik ben afgewezen voor een vacature, blijf ik in uw bestand?
-
Uiteraard blijft u in ons bestand, u heeft immers een persoonlijk profiel aangemaakt. Op het moment dat uw profiel matcht met de gestelde criteria voor een nieuwe vacature, nemen wij persoonlijk contact met u op om u hierop te attenderen. Indien deze vacature voldoet aan uw wens, gaan we graag opnieuw met u in gesprek
-
Ik wil graag meer weten over de reden van mijn afwijzing.
-
Ik wil mijn profiel opheffen, hoe doe ik dat?
-
Ik heb een klacht, bij wie kan ik terecht?