HET MANAGEN VAN DE MANAGER IN DE PRAKTIJK
Na een periode van zelfreflectie hebben we samen de coachvraag omschreven: hoe word ik gelukkiger in mijn werkzame leven?
HET MANAGEN VAN DE MANAGER IN DE PRAKTIJK
Hugo (37) is een area manager business sales bij een MKB+ onderneming. In de loop der jaren heeft hij veel kennis en ervaring opgebouwd. Hij voelt zich niet gelukkig in zijn huidige rol, ervaart stagnatie van zijn persoonlijke ontwikkeling en fungeert naar zijn beleving op de automatische piloot. Het ontbreekt Hugo aan energie en weet niet hoe dit nu moet aanpakken.
Na een periode van zelfreflectie hebben we samen de coachvraag omschreven: hoe word ik gelukkiger in mijn werkzame leven? Hoe raak ik mijn onzekerheden kwijt? Hoe verander ik mijn gevoel, ondergeschikt te zijn aan een ander?
INZICHT IN KWALITEITEN EN POLARITEITEN
We wisten samen Hugo’s kernkwaliteiten en sterke kanten in detail te benoemen: betrouwbaarheid, plichtsbesef, verantwoordelijkheidsgevoel en verbinding zoeken.
Ook valkuilen werden in kaart gebracht: risicomijding, onderdanig gedrag, confrontaties uit de weg gaan, onvoldoende voor zichzelf opkomen, te veel tobben. Hugo’s uitdagingen lagen in het winnen aan assertiviteit en zelfvertrouwen, voor zichzelf leren opkomen, keuzes maken, zelfacceptatie en kunnen loslaten.
In intensieve gesprekken kwamen we erachter dat dit deels zijn oorzaak heeft in de gezinssituatie van vroeger. Hugo’s zus en twee broers werden door zijn ouders veel slimmer gevonden. Hugo ontwikkelde een minderwaardigheidsgedachte, angst voor confrontaties en conflicten en dit leidde tot een onvermogen voldoende voor zichzelf op te komen.
DOEL & METHODIEK
Via onze gesprekken kreeg Hugo inzicht in de gevolgen van negatieve overtuigingen. De uitdaging voor de coach is om deze om te buigen naar kansen en stimulerende overtuigingen. Stap voor stap kregen we Hugo verder. Hij ontdekte zijn mogelijkheden, zijn opties om te kiezen en leerde zelf baas te zijn over eigen gedachten. Met deze methode ‘internal voice dialogue’ wist Hugo een van zijn dominante sub-personen – degenen die vertelde dat hij niet goed genoeg was - de baas te worden.
RESULTAAT VAN HUGO
Het geheel heeft geleid tot een positief gestemde, opgeluchte coachee, die een duidelijk beeld heeft gekregen hoe om te gaan met zijn persoonlijke leven en, meer specifiek, met zijn werkzame leven. Met Hugo is afgesproken het coachtraject te vervolgen met een aantal sessies, die zullen leiden naar de beoogde doelen en uiteindelijk een verbetering van kwaliteit van leven.
Vooral veel en goed luisteren en het stellen van gerichte vragen staat tijdens de gesprekken met coachees centraal. Zodra het vertrouwen groeit komen we tot bewustwording en zelfreflectie en prachtige resultaten, vertelt Jan Freid.
ONZE AANPAK? ÉCHT MET JE KENNISMAKEN
Freid Coaching & Recruitment biedt kwaliteit. Resultaat waar jij blij mee bent. Door jarenlange coachervaring, opgebouwde kennis én door goed te luisteren komen we erachter wat voor jou belangrijk is en waar je talenten liggen. Zonder oordeel, met gevoel voor de persoon die tegenover ons zit. Altijd positief en met volle energie gaan we graag met je aan de slag om erachter te komen wat jou drijft en motiveert!
Ben je op zoek naar wat de volgende stap in je carrière moet zijn? Wil je groeien maar heb je het gevoel dat je stilstaat? Of wil je weer aan de slag na een burn-out? Neem contact met ons op. Wij ontmoeten je graag!
Meer nieuwsberichten
EEN GOEDE MATCH BEGINT BIJ DE BASIS
Mensen helpen talent optimaal te gebruiken. Eigen talent én talent van medewerkers. Daar zit de kracht van Freid Coaching & Recruitment.
Geen organisatie, coachee of kandidaat is hetzelfde. Met onze persoonlijke en betrokken aanpak, creëren we een duurzame en resultaatgerichte verbinding.